فوتبال دهه ی 30و40 مهاباد


سال1340-میدان آبیاری

تیم فوتبال مهاباد- 1338/5/4

ایستاده از راست:1.........2-رحمان فاضلی3-کریم خامچی4-رحیم مازوچی5-لاوه خاوری6-صالح کریم زاده7-جعفر عظیمی
نشسته از راست::1-سلیمان لاوه ای2-یونس قصابیان3-عظیم کرباسی4-ابراهیم بیگی


گرفته شده از صفحه فیس بوک"شاره که م سابلاغ"


انتقال2 میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به تالاب قوپی باباعلی


رییس امور آب مهاباد گفت: به منظور احیای تالاب بین المللی قوپی باباعلی، دو میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد مهاباد به این تالاب انتقال پیدا می کند.

امیر گلاوی اظهار کرد: این حجم از آب بر اساس موافقت و اعلام شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی و در راستای کمک به احیای این تالاب بین المللی انجام می گیرد.



وی گفت: انتقال این میزان آب از طریق تاسیسات آبرسانی شبکه سد مهاباد از دوازدهم فروردین ماه آغاز شده است.

تالاب قوپی باباعلی که در 30 کیلومتری شمال مهاباد واقع شده است.



این تالاب با ویژگی های طبیعی و پرندگان خاص خود در میان مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست یکی از تالاب های مهم منطقه مهاباد محسوب می شود و در لیست تالاب های مهم بین المللی کنوانسیون رامسر قرار دارد.



تالاب قوپی باباعلی که یکی از بهترین زیستگاه های پرندگان آبزی و کنارآبزی به شمار می رود یکی از دو تالاب بین المللی شهرستان مهاباد است که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.



وجود تالابهای کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است. 



از این تالابها هم اکنون تالاب کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالابهای بین المللی هستند.


(منبع خبر:سایت فرمانداری مهاباد)

نمایشگاه فرهنگ و سنن کردی(هه وارگه)


این نمایشگاه که از 11 فروردین دایر شده تا 26 فروردین برای بازدید عموم


مردم فعالیت آن ادامه دارد.شیوه زندگی مردم کرد در گذشته و وسایل و


ابزاری که آنها در زندگی و فعالیتهای روزمره از آنها بهره میگرفتند و


همچنین آداب و رسوم و بازیهای محلی و......در این نمایشگاه به


معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.(هه وارگه یا همان ییلاق


؛جاییکه مردم کوچرو و عشایر در فصل تابستان برای چرای دامها به آن


مکانها می رفتند)










استفاده 27هزار گردشگر از محلهای 20گانه اسکان مهمانان نوروزی


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد، با استناد به آمار منتشر شده از ستاد تسهیلات نوروزی مهاباد، 27هزار مهمان نوروزی و گردشگر از خدمات محلهای 20گانه اسکان( شهرداری با 4 و آموزش و پرورش 16محل اسکان) مهمانان استفاده نموده اند.

شایان ذکر است که کلیه خدمات شهرداری به مهمانان نوروزی رایگان بوده است.





در ایام تعطیلات ورود 47هزار گردشگر به مهاباد ثبت شده است.


 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد، بنا به گزارش ستاد تسهیلات نوروزی مهاباد، ورود 47هزار گردشگر در محلهای استقبال از مهمانان نوروزی مستقر در مبادی ورودی شهر ثبت گردیده است.




البته این آمار تعداد مهمانانی است که به محلهای مذکور مراجعه نموده و از خدمات ستاد تسهیلات برخوردار شده اند و قسمت اعظم مهمانان نوروزی که به مهاباد مراجعه نموده اند، به دلیل آشنا بودن به منطقه و شهر مهاباد، نیازی به خدمات این ستاد نداشته اند.

پخش بیش از 20هزار نقشه و بروشور گردشگری مهاباد در ایام تعطیلات


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد، امسال در ایام تعطیلات نوروزی قریب به 20 هزار نقشه و بروشور گردشگری حاوی اطلاعات و مطالبی در خصوص مراکز تجاری، تفریحی و تاریخی و همچنین نقشه راهنمای شهری و اماکن خاص و شماره تلفنهای ضروری مهاباد در بین مسافران نوروزی که به مهاباد سفر نموده اند ، توسط مراکز اسکان و استقبال شهرداری مهاباد بطور رایگان پخش گردیده است .






بازدید قریب به 40هزار گردشگر از غار آبی-تاریخی سهولان مهاباد


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد ، در ایام تعطیلات نوروزی امسال قریب به 40 هزار گردشگر از غار آبی - تاریخی سهولان واقع در 38 کیلومتری جاده مهاباد- بوکان بازدید به عمل آورده اند.



لازم به ذکر است که غار آبی- تاریخی سهولان یکی از جاذبه های منحصر به فرد و قابل تامل و توجه است که بخصوص در سالهای اخیر مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است .

ثبت مهمانان نوروزی مهاباد از مرز چهل هزار نفر گذشت


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد ، طبق آمار ثبت شده توسط ستاد تسهیلات نوروزی، ورود مهمانان به مهاباد در دهمین روز از فروردین ماه از 40450 هزار نفر گذشته است.




شایان ذکر است که این آمار توسط ستادهای استقبال از مهمانان جمع آوری گردیده است و تعداد مهمانانی را نشان می دهد که به این مراکز مراجعه و درخواست خدمات می نمایند.

درصد بیشتر مهمانان مهاباد بدون مراجعه به این مراکز وارد شهر می شوند.

همچنین تا این تاریخ 30054 نفر از غار آبی- تاریخی سهولان بازدید نموده اند .


منبع خبر:سایت شهرداری


استقبال کم نظیر مسافران ازغار آبی تاریخی سهولان مهاباد

غار آبی تاریخی سهولان مهاباد که یکی از مهمترین و کم نظیرترین غارهای طبیعی کشور و از شگفت انگیزترین جلوه های طبیعت زیبای جنوب استان است، امسال نیز همچون سال های گذشته مورد اقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است..(منبع خبر:سایت فرمانداری)



 این غار روزانه پذیرای حدود یک هزار گردشگر و مسافری است که از اقصی نقاط کشور برای دیدن این پدیده طبیعی به مهاباد سفر می کنند.



غار سهولان به زبان کردی به معنی یخبندان است ، این غار در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است و مردم محلی این غار را بنام ˈکونه کوترˈ، یعنی لانه کبوتر نیز می نامند که دلیل این

ادامه مطلب ...

پاکسازی و تنظیف معابر و میادین سطح شهر

 با توجه به افزایش چشمگیر ورود مهمانان نوروزی به شهر زیبای مهاباد و لزوم فراهم ساختن محیطی آرام و درخور شأن مسافرینی که از اقصی نقاط کشور راهی شهر مهاباد گشته اند ، نیروهای خدمات شهری شهرداری مهاباد روزانه در سه نوبت اقدام به پاکسازی ، تنظیف و شستشوی معابر ، پارک ها ، میادین و محل های استقبال و اسکان مهمانان می نمایند .(منبع خبر:سایت شهرداری)


آخرین آمار مهمانان نوروزی در نهمین روز در سال جدید


طبق آخرین آمار ارائه شده از ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان مهاباد در پایان روز جمعه نهم فروردین ماه نود و دو بیش از سی و شش هزار نفر وارد شهر مهاباد شده اند که در مقایسه با سال نود و یک  60 درصد افزایش داشته است .



از مسافرینی که وارد شهر مهاباد شده اند 20500 نفر در محل های اسکان مهمانان اسکان و بیش از 27200 نفر هم از غار آبی تاریخی سهولان دیدن کرده اند.(منبع خبر:سایت شهرداری)

جریان ورودی آب به سد مهاباد افزایش یافت

منبع خبر:


http://www.ziryan.ir



به گزارش زریان؛ امیر گلاوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون جریان آب ورودی به دریاچه سد مهاباد به 15 متر مکعب بر ثانیه رسیده است .



وی گفت: میزان آب ذخیره شده در پشت سد این شهرستان نیز امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 50 درصد افزایش نشان می دهد .



گلاوی افزود: برای کنترل سیلاب های احتمالی آب ذخیره شده در دریاچه سد مهاباد از یکهفته پیش به میزان 15 متر مکعب بر ثانیه رهاسازی شده است .

سد مهاباد، دارای 230 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 199 میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است.



سد مهاباد علاوه بر تامین آب شرب شهر 136 هزار نفری مهاباد، افزون بر 12هزار هکتار از اراضی


کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش دارد

پیشکسوتان کوهنوردی مهاباد-1


دوستان گرامی در صورت آشنایی با کوهنوردان عزیز؛اسامی ،مکان و سال آن را در قسمت نظرات


قید بفرمایید ،تا از آنها در وبلاگ استفاده شود.با تشکر از همکاری شما







 سال 1353 - پل قلا تاسیان  (سردشت)- نفرات از راست مرحوم جعفر


لاهیجانی - نفر وسط   زنده یاد   حسین افشردل  -   و نفر سمت چپ کریم


یوسفی می باشند .(با تشکر آز اقای هژار افشردل برای معرفی کوهنوردان)