ماهواره ای شدن شبکه محلی مهاباد

در ملاقات آقای سعادت(استاندار) با مدیران صدا و سیمای مرکز مهاباد،ایشان قول همکاری و مساعدت لازم را دادند تا  ماهواره ای شدن شبکه مهاباد ،هر چه سریعتر صورت گیرد.

هم اکنون شبکه مرکز مهاباد روزانه بطور معمول 10 ساعت در بخش سیما و 15 ساعت بر نامه در را دیو پخش می کند.

فرستنده های دیجیتال مرکز مهاباد بعد از یک ماه و نیم پخش آزمایشی، روز پانزدهم بهمن ۱۳۹۰ به طور رسمی افتتاح شدند. سیگنالهای فرستنده های دیجیتال مرکز مهاباد در مناطق جنوبی استان آذربایجان شرقی هم قابل دریافت می باشد.

 ماهواره ای شدن سیمای مهاباد،می تواند نقش مهم و ارزنده ای در شناساندن هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری و سیاحتی این شهر و اطراف آن داشته و موجب پیشرفت قابل ملاحظه ای در جذب گردشگران داخلی و همچنین خارجی به این شهرستان زیبا و دیدنی باشد.



 (سیمای مهاباد  در تاریخ 1350/7/18 دایر و افتتاح شده که اوایل بیشتر به رله و تقویت برنامه‌های شبکه می‌پرداخت و بندرت اقدام به ساخت و تهیه برنامه محلی میکرد. اما پس از  انقلاب  راسا اقدام به تهیه و ساخت برنامه‌های محلی برای پخش از محل و شبکه‌های سراسری نمود.  در سال ۱۳۵۳ مسئولین وقت صداوسیما اقدام به گسترش ساختمان و طرح توسعه مرکز نموده و در جوار ساختمان تلویزیون «ساختمان طرح توسعه» را احداث نمودند که تا سال ۱۳۵۷ قسمت‌هایی از آن ساخته و احداث گردید. با پیش‌آمدن انقلاب و  بروز مشکلاتی در منطقه، کار احداث طرح توسعه برای مدتی متوقف شد ولی در سال ۱۳۶۳ مجددا پیگیری گردید و ساختمان عظیم و مجهز آن در سال ۱۳۷۰ به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این ساختمان در هفت طبقه با دهها اطاق و استودیوهای مجهز رادیو – تلویزیون، یکی از تاسیسات بزرگ صدا وسیمادر غرب کشور می‌باشد.منبع:ویکی پدیا)

نظرات 1 + ارسال نظر
xalid پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ

slaw u rez. zor spas bo toye barez weblogakat zor jwana . mn la taranm u ba detne aw wenana zor xoshhal boom. spas

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد