ورزشگاه آزادی مهاباد


این روزها که همه جا بحث فوتبال و جام جهانی 2014برزیل داغ و تنوری است!بد نیست یاد و صحبتی از ورزشگاه پیر و فرسوده مهاباد بمیان آوریم.



1361/10/22



این ورزشگاه که در بین مردم به میدان آبیاری مشهور است ، زمان ساخت آن به احتمال زیاد به دهه 40 برگردد و تنها زمین چمن فوتبال شهر و حومه می باشد که مردم شهرستان خاطرات بسیار زیبایی از آن در دوران پرافتخار حضور تیم های مهابادی بویژه هلال احمر در دهه 60در بین تیم های مطرح کشور،دارند.


مهاباد-تابستان 64-بازی بین تیمهای منتخب مهاباد-استقلال سنندج

(عکس:آلبوم شخصی لقمان محمدی)



لحظات بس شاد و مفرحی که هرگز فراموش نخواهند شد و هیاهو و خوشحالی هنگام تشویق و بردهایی که نصیب تیمهای مهابادی میشد و البته گاهی هم غم و اندوهی که بدنبال باخت ها سراغشان می آمد.



این روزهاوضعیت فوتبال مهاباد و علاقه مردم  به آن اصلا با گذشته قابل مقایسه نیست و از آن شور و شوق و هیجان تنها اندکی باقی مانده و شاید  به جرات بتوان گفت که روح فوتبال در مهاباد مرده و نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتری دارد.


سال 1363-هلال احمر ،قهرمانی کشور

(عکس:آلبوم شخصی آقای عبدالله اقرعی)



سال 1363-هلال احمر ،قهرمانی کشور

(عکس:آلبوم شخصی آقای عبدالله اقرعی)



دیگر از زمینهای خاکی تپه قاضی،مناف آباد،کنار سیلوی مهاباد  و......خبری نیست و آپارتمانهای مرتفع و خیابانهای شلوغ ،جایشان را گرفته و ورزشگاه آزادی نیز تنها بازیکنانش تغییر کرده اند!وخبری از تغییر و بازسازی آن نیست و چه بسا شاهد نفس های آخر آن باشیم.


سال1363

(عکس:آلبوم شخصی آقای عبدالله اقرعی)



دهه ی 70

تیم نوجوانان ملوان مهاباد
از راست : سعید نجمه زاده ،کاویس علوی،سیاوش برادری،منصور ......،جلال شمس برهان،کیوان نژادیان،کمال بلوری،سامرند شیخ محمدی،صلاح مرادی،ایوب خو لکی،ضیا اردلان ،ژیان سعدی،کاوه قطاری،کاک غفور چرا غ خوری.
نشسته از راست :آزاد نقشی، لقمان سهرابی،ابراهیم کریمیان،واحید کبودی،فردین فقری،مرحوم انور اختری،..........،مهریار کوماسی،کودک، امیر.........


عکس:فیس بوک آقای کمال بلوری



تیر1392

پیشکسوتان مهاباد-رواندوزکردستان



تیر1392

پیشکسوتان مهاباد-رواندوزکردستان



میدان آبیاری 1389/7/30



میدان آبیاری 1389/7/30



میدان آبیاری 1389/7/30



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد