دوستداران محیط زیست مهاباد حاشیه تالاب کانی برازان را پاکسازی کردند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد به نقل از ایرنا، جمعی از دوستداران و اعضای انجمن های زیست محیطی شهرستان مهاباد و جوامع محلی حاشیه تالاب کانی برازان با مشارکت یکدیگر در اقدامی زیست محیطی حاشیه این تالاب بین المللی را از وجود زباله و سایر پسماندها پاکسازی کردند

.

شرکت کنندگان در این آیین پاکسازی، از گردشگران و بازدیدکنندگان این تالاب بین المللی خواستند که از آلوده کردن محیط زیست با پسماندها خودداری کنند .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در این عملیات پاکسازی که بیش از 70 نفر از دوستداران محیط زیست این شهرستان حضور داشتند، بیش از یک تن زباله و سایر پسماندها در حاشیه این تالاب جمع آوری شد 



کامران حسینی افزود: در تعطیلات عید نوروز امسال و به ویژه در روز طبیعت بیش از هشت هزار گردشگر از این تالاب بین المللی بازدید کردند که متاسفانه برخی از بازدیدکنندگان پسماندهای خود را در حاشیه تالاب رها کرده بودند .

وی اضافه کرد: این تالاب یکی از مهمترین تالابهای اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمالغرب کشور به شمار می رود .

حسینی گفت: احیای کامل این تالاب و وجود تعداد زیادی انواع پرندگان مهاجر و بومی در این پهنه آبی، زمینه خوبی را برای حضور علاقه مندان به محیط زیست به ویژه پرندگان در این مکان فراهم ساخته است.



 تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر 927 هکتار در 30 کیلومتری شمال مهاباد در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه و بین روستاهای خورخوره و قره داغ واقع شده و به علت برخورداری از آب دائمی به محل زیست انواع پرندگان بومی و مهاجر تبدیل شده است .

این تالاب بین المللی از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران نیز معرفی شده است

این تالاب زیبا و شگفت انگیز همچنین با پیوستن به مناطق چهارگانه زیست محیطی در فهرست پناهگاه های حیات وحش کشور نیز به ثبت رسیده است
در منطقه کانی برازان همچنین تاکنون 45 گونه گیاهی از 35 جنس و 17 خانواده شناسایی شده که این گیاهان 21 جامعه گیاهی را تشکیل می دهند.


منبع:سایت شهرداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد