مهاباد پا جای پای بانه گذاشته است!


آمارمسافران شهرستانهای مهاباد و بانه در سالجاری از نزدیک شدن مهاباد به بانه در این حوزه خبر می دهد.


 سالانه گردشگران زیادی از سراسر کشور به هدف خرید کالاهایی که از مرز وارد شهرستان بانه می شود به این شهرستان سفر می کنند، اما امسال بر اساس آمارهای اعلام شده مهاباد علی رغم نداشتن مرز، در جذب مسافر به بانه نزدیک شده است.


مهاباد



 در حالی که «سردار خندانی» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه از حضور دو میلیون مسافر در این شهرستان از ابتدای سالجاری خبر می دهد که «آرش شهابی» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از حضور بیش از یک میلیون و 135 هزار گردشگر در این شهرستان از ابتدای سالجاری خبر می دهد.

خندانی در حالی که با ایرنا گفت وگو می کرد هدف بیشتر گردشگران درسفر به بانه را خرید کالاهای ارزان قیمت و لوکس اعلام کرده است  و شهابی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در مرکز توجه گردشگران اعلام کرده است.


فاصله سد و محوطه آن با شهر مهابادهمین کوچه 6متری در محله گمرک بالا است!(یکی ازنزدیکترین سدها به شهر در جهان)


وی در حالی که با ایرنا گفت وگو می کرد، گفت: یش از یک میلیون و 135 هزار گردشگر از ابتدای سال تاکنون از جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی، طبیعی و تفرجگاه های این شهرستان دیدن کرده اند که از این تعداد سه هزار و 471 گردشگر خارجی هستند.

وی اظهار کرد: بیشترین تعداد گردشگران خارجی به ترتیب از کشورهای عراق، ترکیه و چین هستند و گردشگرانی از جمله کشورهای سوئد، آلمان، لبنان، اسپانیا و کره جنوبی نیز امسال تاکنون از آثار و مراکز تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کرده اند.

وی بیان کرد: بیش از 860 هزار نفر از این گردشگران از جاذبه های طبیعی این شهرستان بازدید کرده اند.


سد مهاباد


وی افزود: بر این اساس حدود 80 درصد از گردشگران از جاذبه های طبیعی شهرستان و 62 هزار گردشگر نیز از جاذبه های تاریخی و فرهنگی مهاباد دیدن کرده اند.

شهابی ادامه داد: غار سهولان، دریاچه پشت سد مهاباد و دخمه تاریخی فخریگاه به ترتیب میزبان بیشترین بازدید کننده و گردشگر بودند.

وی گفت: از تعداد کل گردشگران، بیش از 120 هزار گردشگر از مراکز اقامتی شهرستان مهاباد مانند هتل ها و اقامتگاه های موقت استفاده کرده اند.

شهابی بیان کرد: غار آبی تاریخی سهولان، دریاچه سد مهاباد، تالاب های بین المللی از جمله تالاب کانی برازان و قوپی باباعلی، موزه مردم شناسی واقع در حمام میرزا رسول، بازارهای سنتی و بازارچه های این شهر زمینه بسیار خوب گردشگری برای مسافران به وجود آورده است./


(منبع گزارش:پایگاه خبری-تحلیلی زریان -عکسها:آرشیو شخصی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد