گردشگری و تخریت محیط زیست!

در کنار محاسن و مزایای گردشگری همچون ایجاد فرصت های جدید شغلی ، افزایش سطح درآمد،مطرح شدن منطقه ،پیشرفت صنایع دستی و.....متاسفانه معایب و هزینه هایی نیز بدنبال دارد که از آنجمله میتوان به آلودگی هوا،آبها،ترافیک،آثار منفی فرهنگی،ایجاد شغل های فصلی و موقتی،بالا رفتن آمار جنایت و خشونت و.....



علیرغم پاکسازی حاشیه سد مهاباد به دفعات مکرر در طول سال،که از جاذبه های گردشگری اصلی مهاباد محسوب می شود،متاسفانه بعد از زمان اندکی ،چیزی از پاکیزگی و نظافت این مکان تفریحی به چشم نمی خورد.

برخی از مردم ،گردشگران را عامل اساسی و اصلی در این کم لطفی نسبت به طیبعت می دانند.و بعضی نیز نقش مردم شهر را در این زمینه پر رنگ تر می بینند.براستی مقصر هر کس و اشخاصی باشند،باید چاره ای اندیشید تا بلکه بیشتر از این شاهد جمع شدن این اندازه از  آشغال در این مکان با صفا نباشیم.



بجاست تا رسانه های جمعی و مراکز سودمند از ورود گردشگران ،نقش بهتر و بیشتری را در این رابطه ایفا نمایند.صدا و سیما با تولید برنامه های فرهنگی و تشویق مردم به رعایت نظافت و پرهیز از آلوده نمودن محیط زیست و همچنین اختصاص بخش اندکی از درآمد بدست آمده از گردشگری توسط صاحبان رستوران ها،هتل ها و مراکز اقامتی ،مراکز دیدنی و تفریحی به افراد و ادارات مسئول جهت نظافت و تمیز کردن این مناطق، میتواند تا حدود زیادی مثمر ثمر باشد.

هوای بارانی امروز مهاباد

زمستان امسال از اون زمستاناس که انگار دما نمیخاد زیر صفر بره.متاسفانه با همه انتظار و امیدی که به بارش برف داشتیم و روزها و ساعتها چشم دوختن به آسمان و سر زدن به سایتهای هواشناسی ،با گذشت نزدیک به دو ماه از فصل سرما و برف!هنوز خبری از این مهمان دوست داشتنی و خوش سیما نیست.ولی باز هم امیدواریم که اگر شد در جشن آشتی کنان زمستان و طبیعت سهمی داشته باشیم.زیبایی و سر سبزی بهار با زمستان دست و دلبازش معنی داره!










بازار سرد پوشاک زمستانی در زمستان نسبتا گرم!

همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما و شروع زمستانی سرد و برفی ،فروشندگان البسه و پوشاک خارجی تا جای ممکن انبارها و مغازه های خود را ازانواع پالتو و کاپشن و کلاه و شال گردن و...انباشته و در انتظار کسب روزی و درآمد منصفانه خود از فروش آنها می باشند.




امسال بر خلاف سنوات گذشته خبری از سوز و سرمای طاقت فرسای زمستان نیست و هوا ی خنک و عدم بارش برف موجب کسادی بازار و رو دست ماندن پوشاک زمستانی برای مغازه داران تاناکورای مهاباد شده است!



برای افرادی که اهله مارک  و یا برند بازی هستند ،بویژه جوانان،تاناکورای مهاباد می تواند محل مناسبی برای تهیه و خریدشان به قیمت های راضی کننده باشد.انواع و اقسام برندهای خارجی در این مکان یافت می شود که هر کدام از آنها با توجه به کیفیت عالی و خوبشان می توانند سالیان زیادی مورد استفاده قرار گیرند.



اجناس جوان پسند که بسیار شیک و تمیز می باشند به وفور در بازار یافت می باشد کافیست تا اندکی پر حوصله و پر طاقت باشید تا به آنچه مورد نیازتان هست ،برسید!