طرح ساماندهی حاشیه روخانه مهاباد


 آغاز اقدامات اولیه برای ساخت دو دهنه پل جدید بر روی رودخانه مهاباد و تکمیل پل شهرک؛ می تواند نوید بخش شروع طرح ساماندهی حاشیه روخانه مهاباد در محدوه داخلی شهر در روزها و یا ماههای آینده باشد.



دراین پروژه پرهزینه ساخت چندین پل و آب بند و نیز احداث دو پارک پیش بینی شده که با اتمام و اجرای کامل آن ،شاهدپیشرفت قابل ملاحظه ای در جذب گردشگر و افزایش درآمدهای ناشی از آن در شهر مهاباد خواهیم بود.



فاصله 2-3 کیلومتری رودخانه مهاباد از پارک ملت تا پل شهرک در طول سال دارای آب کافی برای قایق سواری و سایر سرگرمی و ورزشهای آبی خواهد بود.



پاک نگه داشتن رودخانه مهاباد،افزایش سرانه فضای سبز شهروندان ،ایجاد اشتغال ،توجه بیشتر علاقمندان به سفر و گردش به شهر مهابادو....میتواند ازتبعات مثبت این کار فرهنگی ،اجتماعی و تفریحی باشد.

شنای مرد یخی در آبهای سرد مهاباد


 این مرد 49 ساله مهابادی محسن مازوجی نام دارد که 35 سال است که شنا را فرا گرفته و در این مدت به کار غواصی، نجات غریق و شناکردن در آب های آزاد می پردازد.



وی که مربی شنا نیز هست از 13سال قبل شناکردن در آب های سرد و یخی را آغاز کرده و بدون بروز هیچ مشکلی همچنان ادامه می دهد .

این شناگر مهابادی می گوید: در تمام فصول سال هر روز برای شناکردن به دریاچه سد مهاباد می رود و از موقعی که شناکردن در آب سرد را تجربه کرده است بدنش نسبت به بیماری ها مقاوم تر شده است.




مازوجی اضافه کرد: موقعی که داخل آب سرد و یا یخ قرار می گیرم، از نظر جسمی و فکری حالت بسیار خوبی داشته و احساس می کند که جریان گردش خون در بدن بهتر انجام می گیرد .

وی گفت: نزدیکی دریاچه سد مهاباد به شهر موجب شده تا وی قادر باشد بهتر و راحت تر برای شنا به دریاچه سد مهاباد برود.



این شناگر یخی برای رفتن در داخل آب سرد و برف از هیچ پوششی استفاده نمی کند و هنگام بیرون آمدن از آب نیز تا بدنش به طور کامل خشک نشود، لباس هایش را نمی پوشد.


منبع خبر:سایت http://www.ziryan.ir/Default.aspx


عکسها:از فیس بوک آقای سیامک دشتی



دیدار تیم فوتسال هنرمندان کشور با شهرداری مهاباد و عیادت از مربی پیشکسوت مهابادی

جمعی از اعضای تیم فوتسال هنرمندان کشور همراه با تعدادی از اعضای شورای شهر مهاباد ،دوشنبه شب با بازیکن و مربی پیشکسوت مهابادی ،آقای اسماعیل شرافتی دیدار و جویای حال ایشان شدند.


عکس:سایت شهرداری مهاباد



این مربی نام آشنا و دوست داشتنی مهابادی حدود دو سال است که در بستر بیماری و تحت مراقبتهای پزشکی است.



ایستاده از راست :نفر سوم



شایان ذکر است که تیم فوتسال هنرمندان کشور برای دیداری دوستانه و به نفع بیماران ام اس با تیم شهرداری مهاباد،روز دوشنبه وارد شهر مهاباد شدند.