استقبال از مسافران نوروزی در ورودیهای شهر

سازمانها و ارگانهای مختلف ذیربط،آماده استقبال و پذیرایی از مسافران محترم نوروزی هستند.ارائه نقشه شهر - معرفی مهمانان عزیز به محلهای اسکان -آب جوش - خدمات درمانی در محل و......از جمله اقدامات اولیه و ابتدایی است که در این مکانها صورت میگیرد.به امید سفر خوش و پر خاطره در شهر زیبای مهاباد.





سه پارک جدید در مهاباد احداث می شود


منبع خبر:http://www.ziryan.ir


 در جریان آخرین نشست شورای اداری شهرستان مهاباد که در سالن اندیشه دانشگاه آزاد برگزار گردید،کریمی شهردار مهاباد مواردی را از برنامه های عمرانی سال آتی شهرداری مهاباد مورد اشاره قرارداد.

گفت:تعریض و ساماندهی پل شهید فهمیده که در دو دهنه همسطح و غیر همسطح در حال مطالعه و طراحی است آغازخواهد شد.

عکس پایین:پل ناتمام شهرک(شهید فهمیده)-1


پل ناتمام شهرک (شهید فهمیده)-2


همچنین ایجاد سه پارک جدید، اتمام عملیات ساماندهی ورودی مهاباد- پیرانشهر از طرف پسوه


ورودی مهاباد-پیرانشهر

چندین معبر جدید از جمله خیابانهای پشت قصابخانه و پشت زندان و آسفالت گسترده معابر سطح شهر در دستور کار سال آتی قرار دارد.



عکس بالا:خیابان پشت زندان



عکس بالا:خیابان پشت قصابخانه

شهردار مهاباد در خصوص ورود مهمانان نوروزی به مهاباد گفت: شهرداری مهاباد به عنوان قائم مقام ستاد اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی تدابیر ویژه ای را مد نظر قرار داده است، برپایی کانکس های استقبال در ورودیهای مهاباد-ارومیه و مهاباد - میاندوآب ، تهیه نقشه و بروشور گردشگری شهرستان و پخش آن در میان مهمانان .




نصب بنرهای خوش آمدگویی و راهنمایی مهمانان.


نصب تابلوهای ترافیکی و جهت نما و آماده سازی چندین باب مدرسه و طبقه سوم ساختمان ترمینال مهاباد برای اسکان مهمانان از جمله امکاناتی است که برای رفاه حال مهمانان ایجاد گردیده است.

بازارهای تهران در تسخیر تاناکورای مهاباد



منبع گزارش:http://www.ziryan.ir

عکسها:تاناکورا-مهاباد

همه رقم لباس، 550 تومان. تند تند کیسه خریدش را پر از لباسهای دست دوم می کند و می گوید: بابا در این بی پولی و گرانی 550 تومان چه می دهند؟ پول آدامس هم نمی شود چه برسد به لباس.

روزگاری از خیابان آذربایجان تهران که می گذشتی، این خیابان پر از مغازه های مختلف بود با تنوع کالایی بسیار. حالا دیگر کم کم این خیابان بوی کهنگی و مواد تند شیمیایی به خود گرفته است.

بیشتر مغازه های آن از شرکت خدمات بار هوایی گرفته تا کیف و کفش و... تغییر شغل داده اند و  به فروش و عرضه لباسهای تاناکورا روی آورده اند.


روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته، این مغازه ها برای خودشان بروبیایی دارند. گلچینی از

ادامه مطلب ...

پاکسازی اطراف سد مهاباد

جوانان مهابادی امروز با پاکسازی جزیره سد مهاباد،به استقبال بهار و 

 نوروز92رفتند.به امید اینکه مسافران گرامی با آمدن به شهر زیبای مهاباد،از      دیدن زیباییها ی این شهر لذت ببرند و با خاطره ای خوش آنرا ترک کنند.


 

 



ساخت هتل جدید در مهاباد

این هتل که در خیابان شورا و روبروی مجتمع تجاری نور واقع شده ،می تواند نقش موثر و سازنده ای در توجه بیشتر مسافران به مهاباد و نیز توسعه بیشتر گردشگری این شهر داشته باشد.



هتل کویستان ،تنها هتل شهر مهاباد می باشد که زمان ساخت آن به بیش از 30 سال برمیگردد ،که متاسفانه نمی تواند جوابگوی مسافران زیاد بویژه در ایام عید نوروز و تعطیلی باشد.


مهاباد بهشت گردشگران نوروزی


(منبع:http://www.ziryan.ir)


مهاباد در سرزمین جاذبه های طبیعی قرار دارد و بازارچه های مرزی همه ساله گردشگران زیادی را  به خود جلب می کند که فضای عمومی این شهر نیز خبر از آمادگی برای استقبال از میهمانان نوروزی می دهد .



هتل کویستان

 غار سهولان مهاباد، غار فخریگاه، دریاچه سد مهاباد، تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد بعنوان اولین سایت پرنده نگری کشور، مقبره بداق سلطان، حمام و موزه تاریخی میرزا رسول، مسجد جامع (سرخ)، آب معدنی گراوان، حوضخانه های رستم بیگ و شاه درویش و بازارچه های اصغری،نوین،نور و حتی بازارچه لباسهای دست دوم ( تاناکورا) از جمله جاذبه های طبیعی و اقتصادی برای حضور گردشگران در این منطقه است.


 

مهاباد ، همه ساله بویژه در ایام تعطیلات نوروز مقصد اصلی بسیاری از مسافران نوروزی بویژه از استانهای مرکز و جنوبی کشور بوده که با حضور در این منطقه ضمن بهره مندی از آب و هوای


ادامه مطلب ...

کمپ کوهنوردی دره سێ کانیان(سه چشمه)

این کمپ که فاصله آن تا دیوار سد مهاباد 3 کیلومتر می باشد،تنها دهکده کوهنوردی در کوهستانهای ایران می باشد.



روزهای جمعه این کمپ مملو از عاشقان کوه و طبیعت بوده و در محیطی کاملا صمیمی و دوستانه چند ساعتی را در دامان این کوه زیبا و دیدنی سپری می کنند.



درب این اتاقها تا مدتی پیش باز بود و افراد علاقمند می توانستند در آن استراحت و شبها بیتوته نمایند که متاسفانه بدلیل استفاده غیر اصولی و نامسئولانه عده ای خاص،در حال حاضر دربها قفل بوده و تنها کسانی که در ساخت و ساز و تمیز نگهداشتن فضای درون و اطراف اتاقها دست داشته و خود را موظف به نگهداری از آنها میدانند،از این خانه ها استفاده می کنند.



اما آنچه جای پرسش است،اینکه تا چه حد واندازه ای امکان توسعه این فضا و یاتوقف ساخت آن وجود دارد.مسلما ادامه آن از اینکه در حال حاضر موجود می باشد می تواند خسارت جبران ناپذیری را به کو ه و چشم اندازهای زیبای آن وارد نماید.


پاکسازی طبیعت شهر مهاباد

(خبر از صفحه مهاباد در فیس بوک)


خاوێن کردنەوەی سروشتی شاری مەهاباد,رۆژی هەینی ٢٥ی ڕەشەمە ,٢٥ اسفندماه
شوێنی کۆ بونەوە : جەزیرەی بەندئاوی مەهاباد،لەکن موجەسەمەی شاخەوانەکەی
کات : ٣ی پاش نێوەرۆ




ژینگه‌،کۆمه‌ڵێک هه‌لومه‌رجی ده‌ره‌کییه‌‌ که‌ به‌ درێژایی ته‌مه‌ن و ژیانی بوونه‌وه‌رێکی زیندووی وه‌ک مرۆڤ، کاریگه‌رییان له‌سه‌ری ده‌بێ. وه‌ک تیشکی خۆر، ئاو، هه‌وا، روه‌ک و شیناوه‌رد، گیانله‌به‌ران و هه‌موو بوونه‌وه‌رێکی گیاندار و بێ‌گیان که‌ له‌سه‌ر گۆی زه‌ویی هه‌ن، له‌گه‌ڵ یه‌کتردا له‌پێوه‌ندییدان و ژینگه‌ پێک دێنن. ‌ له‌م ساڵانه‌ی دوایی‌دا زۆربوونی رێژه‌ی مرۆڤ و پێشکه‌وتنی تێکنۆلۆژی و 

ادامه مطلب ...

رتبه ی دوم مهاباد به لحاظ داشتن بیشترین تعداد خودرو در سطح کشور

بر اساس آمارهای غیررسمی مهاباد در سطح کشور به لحاظ داشتن بیشترین تعداد خودرو به نسبت جمعیت در رتبه دوم در بین سایر شهرها قرار دارد.



 سرهنگ روح اله حسین زاده اظهار کرد: این درحالی است که میانگین خودرو به جمعیت در سطح کشور به ازای هر 5/2 نفر یک دستگاه خودرو می باشد.

وی گفت: شمار بالای خودروها از یک سو و از سویی دیگر کمبود پارکینگ موجب بروز مشکلات ترافیکی زیادی در سطح شهر مهاباد شده است



سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه در چنین شرایطی هر روز بر شمار خودروها در این شهرستان نیز افزوده می شود افزود: تنها در سال جاری بیش از پنج هزار و 550 دستگاه خودرو در این شهر تعویض پلاک شده است.

وی گفت: برای بررسی و ساماندهی وضعیت ترافیکی در این شهر، اجرای طرح مطالعات ترافیکی



ادامه مطلب ...

نهال کاری

شهرداری مهاباد برای نهال کاری کوه داشامجید اقدام به حفر چاله در دامنه  این کوه کرد.




 شهرداری مهاباد هر ساله برنامه های آماده سازی مکانهای کاشت نهال را در روز درختکاری به انجام می رساند.



همچنین در روزهای اخیر واحد فضای سبز شهرداری مهاباد اقدام به آماده سازی فضای سبز شهری و کاشت گل و بوته و نهال در بلوارها و میادین سطح شهر نموده است. (منبع خبر:سایت زریان)

اراضی غار سهولان به سازمان میراث فرهنگی واگذار شد.


اراضی منطقه نمونه گردشگری غار سهولان به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شد.




 در نشست مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیسیون لوایح دولت با موضوع صدور مجوز واگذاری اراضی واقع در منطقه نمونه گردشگری غار سهولان ، پس از بحث و تبادل نظر، اراضی این منطقه نمونه که 42 هکتار است و 22هکتار آن تاکنون دراختیار فرمانداری مهاباد بود به منظور انجام فعالیت های گردشگری به سازمان میراث واگذار شد.



منطقه غار سهولان در شهرستان مهاباد ، در دور اول سفر رئیس جمهور به  استان به عنوان منطقه نمونه تصویب و اعلام شده است.

منبع(سایت زریان)