آماده سازی غار آبی تاریخی سهولان مهاباد حهت بازدید مهمانان نوروزی


به گفته  باباخان اسکندری  این آماده سازی که با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال انجام شده است شامل تجهیز و پاکسازی غار است در دو بخش داخلی و محوطه بیرونی غار و با استفاده از درآمدهای گردشگری غار صورت گرفته است.



سرپرست بخشداری بخش مرکزی مهاباد اضافه کرد: بخش داخلی غار و قسمت های عمیق دریاچه آن به کمک غواصان و افراد بومی پاکسازی شده و لامپ های غار که روشنایی غار را تامین می کنند از نوع معمولی به نوع ال ای دی که زیان کمتری برای غار دارد،تعویض شده اند.



اسکندری افزود: چهار قایق جدید برای خدمات رسانی بیشتر به مسافران تهیه شده و تمامی قایق های گردشگری درون غار به سیستم بی سیم و ارتباطی مناسب مجهز شده تا در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات سریع و موثر انجام شود.



وی گفت: در بخش بیرونی غار ضمن پاکسازی محوطه خارجی، 21 فقره آلاچیق با داشتن آب آشامیدنی و قابل شرب برای رفاه حال گردشگران ساخته شده و جاده منتهی به غار نیز خط کشی و جدول کاری شده است. اسکندری افزود: با استفاده از درآمدهای گردشگری غار چندین طرح عمرانی نیز در داخل روستای سهولان شامل نوسازی سیستم فاضلاب روستا، تهیه تجهیزات برای مدرسه روستا و تعمیرات مسجد روستا انجام شده است.



وی اظهار کرد: امسال قرار است در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا نمایشگاه صنایع دستی نیز در ایام تعطیلات نوروز با همکاری هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی شهرستان در محوطه غار برپا شود.



اسکندری یادآور شد: غار سهولان مهاباد دومین غار آبی کشور پس از غار علی صدر می باشد.

منبع خبر:

http://www.ziryan.ir/NewsDetail.aspx?itemid=6848

پاکسازی حاشیه سد مهاباد-جمعه1392/12/23

جمعی از مردم مهاباد بویژه جوانان امروز و در آخرین جمعه سال1392در حرکتی نمادین و با شعار حفظ محیط زیست -حفظ زندگیست ،به پاکسازی حاشیه سد مهاباد پرداختند تا افرادی که در تمیز نگه داشتن محیط پیرامون خود،سهل انگاری می کنند،متوجه این امر شده و در رعایت پاکیزگی و نظافت محیط زیست خود بیشتر کوشا باشند.دست مریزاد