افتتاح و شروع بکار هتل کریم خان در مهاباد


افزایش ورود گردشگران از اقصی نقاط ایران و نیز کشورهای همجوار همچون عراق موجب شده تا در سالهای اخیر صاحبان سرمایه و علاقمندان به توسعه شهر مهاباد،توجه ویژه ای به ساخت هتل داشته باشند.

مسلما از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری در هر منطقه ای ایجاد امکانات مورد نیاز برای مراجعه کنندگان می باشد که ساخت هتل و اقامتگاههای مناسب میتواند یکی از آنها باشد.یکی از مشکلات اساسی در عدم توجه و استقبال مسافرین از مهاباد نبود همین مراکز بوده که خوشبختانه مدتی است که به این امر مهم توجه زیادی گردیده و غیر از هتل کویستان که ساخت آن به دهه 60 بر میگردد و چند مهمانپذیر،هتل تارا-هتل افشار -هتل آپارتمان موکریان ؛اخیرا هتل کریم خان بمدیریت آقای جمال اسدی با افتتاح و شروع به فعالیت نموده است که جای بسی خوشحالی است.

هر چند هتل های موجود در مهاباد با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارند ولی همین تکاپو و توجه به امر گردشگری میتواند نوید بخش آینده ای درخشان در زمینه کسب درآمد و اشتغال زایی از راه ورود توریست و مسافرین به شهرمان باشد.شهری که دارای پتانسیل های بسیاری در جهت رشد گردشگری با وجود جاذبه های توریستی زیادی مانند غار سهولان ،سد مهاباد،مراکز خرید و....را داراست.

امید است دولت و دست اندکاران مربوطه با ایجاد امنیت شغلی بیشتر برای صاحبان هتل ها با در اختیار گذاشتن تسهیلات ویژه و معافیت های مالیاتی و....مشوق این افراد برای ادامه فعالیت و کسب و کار در این زمینه باشند.


مشخصات هتل:

 

آدرس:خیابان شهریکندی-نرسیده به میدان ملاجامی


متراژ:2150متر مربع


تعداد اتاق هها:30سوئیت


تعداد تخت:76


اشتغال مستقیم:22نفر


رستوران-تالار-لابی-پارکینگ








سر ریز شدن آب از رو دیوار سد مهاباد!

علیرغم رها سازی آب از دریچه سد مهاباد از چند روز پیش ولی بدلیل بارش های اخیر امروز آب از روی دیوار سد سرازیر و منظره بسیار زیبایی را بوجود آورد.به امید بارشهای بهاری!


آمادگی کامل شهرداری مهاباد به منظور استقبال و اسکان مهمانان نوروزی

(منبع:سایت شهرداری مهاباد)

عکسها:سد مهاباد-1394/12/18

لقمان محمدی


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد، صبح روز دوشنبه مورخه 24 اسفند ماه 94، جلسه ی نهایی برنامه های ستاد استقبال از مهمانان نوروزی شهرداری مهاباد با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات شهرداری برگزار گردید.




با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی شهرداری مهاباد با آمادگی کامل به استقبال و اسکان مهمانان نوروزی می رود چاپ نقشه های گردشگری و بروشور جاذبه های شهر همراه با شماره تلفنهای ضروری شهرستان مهاباد، خط کشی معابر و ترمیم و لکه گیری حفاریهای سطح شهر، کاشت نهال وگلکاری فضاهای سبز شهری از مهمترین اقدامات شهرداری در این ایام می باشد.




 همچنین شماره تلفن 137 مرکز فوریتهای شهرداری مهاباد به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و مسافرین نوروزی می باشد.



برنامه ریزی برای برپایی کانکس جهت استقبال از مهمانان نوروزی و توزیع آب جوش و کلیه راهنمائیهای لازم در این ایام از دیگر برنامه های در نظرگرفته شده شهرداری می باشد.




همچنین تجهیز 5 مدرسه و طبقه فوقانی پایانه مسافربری جهت اسکان مهمانان در دستور کار قرار دارد.

مهاباد آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی

مهاباد- ایرنا- شهرستان مهاباد از هم اکنون خود را برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی آماده کرده و تمام امکانات لازم را برای استقبال فراهم کرده است .

(منبع مورد استفاده:سایت شهرداری مهاباد)

عکسها:باغ مکاییل(پارک ملت)-رودخانه مهاباد

لقمان محمدی

1394/12/24


به گزارش خبرنگار ایرنا، جاذبه های متعدد گردشگری، آب و هوای بکر، موقعیت خاص جغرافیایی و زیبایی بی حد و وصف این شهر موجب شده تا هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.


این خطه مردمی اصیل و با فرهنگی دارد که از نظر پذیرایی از مسافران و مهمان نوازی از آنها از قدیم الایام زبانزد خاص و عام بوده و مردم آن حضور مهمان را و نشست بر سفره خود در خانه شان را یک برکت الهی می دانند



در طول ایام تعطیلات نوروز بسیاری از دستگاههای خدمات رسان در این شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند و تمامی واحدهای گردشگری و اقامتی در این مدت دایر خواهد بود .
مسئول روابط عمومی شهرداری مهاباد گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز شهرداری مجور هر گونه عملیات ساخت و ساز و خاک برداری در خیابان های اصلی این شهر را متوقف کرده و لکه گیری خیابانها و رنگ آمیزی معابر و پارک ها در حال انجام است .
طاهر جنگلی افزود: قرار است در این ایام دو ایستگاه استقبال از مهمانان نوروزی در مبادی ورودی مهاباد از سمت میاندوآب و ارومیه دایر شود و برای این منظور بیش از 15 هزار بروشور و راهنمایی گردشگری چاپ شده است .
وی اظهار کرد: تمامی نیروهای شهرداری مهاباد در این مدت در حال آماده باش کامل قرار دارند و شستشوی معابر و خیابان های شهر را انجام می دهند و گشت های ویژه راهنمایی مسافران در سطح شهر دایر خواهد بود



مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان مهاباد، 16 واحد آموزشی را برای اسکان و پذیرش مهمانان نوروزی پیش بینی و آماده سازی شده است .
احمد رحمانی افزود: مدارس در نظر گرفته شده جزو مدارس تازه ساخت بوده و در مجموع دارای 155 کلاس است که از این تعداد 108 کلاس در گروه الف، 29 کلاس در گروه ب و 18 کلاس در گروه ج قرار دارد .



وی اضافه کرد: در کلاس های گروه الف امکانات و تجهیزات هر کلاس شامل فرش، چهار تخته پتو، تلویزیون، یخچال و دیگر امکانات رفاهی بوده و در کلاس های گروه ب نیز یخچال و تلویزیون به صورت عمومی است
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد گفت: آماده سازی کلاس ها در هفته آخر اسفندماه و پذیرش مهمانان نیز از 28 اسفند آغاز و تا 13 فرودین سال 1395 ادامه خواهد داشت .


وی اضافه کرد: در صورت افزایش تعداد مسافران نوروزی این ستاد آمادگی دارد که چندین مدرسه دیگر را نیز برای اسکان میهمانان نوروزی تجهیز و آماده سازی کند

رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد نیز از راه اندازی چهار پایگاه امداد و نجات و امور جوانان این جمعیت در مهاباد خبر داد و گفت: در طول ایام تعطیلات نوروز سه پایگاه امداد جاده ای در سه راهی دارلک، روستای کله گاوی و روستای بره رشان به ترتیب در محورهای مهاباد به ارومیه، سردشت و میاندوآب راه اندازی می شود .



سیدرحمان مومن پور افزود: در ورودی مهاباد از سمت شهرستان میاندوآب یک پایگاه راهنمایی گردشگری این جمعیت راه اندازی می شود تا به مسافران و گردشگران این شهرستان خدمات مختلف ارائه دهد .
وی اضافه کرد: بیش از 50 نفر از امدادگران این جمعیت در دوره های بازآموزی و برای حضور در طرح نوروزی این جمعیت شرکت کردند. 



توجه به صنعت گردشگری در این شهرستان در طی سال های اخیر به ویژه در بخش زیرساخت های گردشگری و توسعه مبلمان شهری با محوریت این صنعت باعث شده تا مهاباد در چند سال گذشته همواره به عنوان یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری مردم در کشور مطرح باشد
توجه مسوولان این شهرستان به عمران شهری، ایجاد اماکن اقامتی در بوستان ها و مناطق مختلف شهر، احداث روزافزون هتل ها مراکز خرید مدرن و ایجاد اماکن تجاری و سیاحتی در این شهر و رسیدگی به امر زیباسازی شهر از نکاتی است که حرکت رو به جلو این منطقه را به سوی تبدیل بخشیدن به یک قطب گردشگری سرعت بخشیده است



وجود ده ها اثر تاریخی، باستانی و گردشگری، طبیعت منحصر به فرد بکر و زیبا، تالابها و سایت پرنده نگری، وجود انواع مراکز خرید، اماکن دیدنی و گردشگری و چشم اندازهای زیبا، مردمانی مهربان و با فرهنگ این شهر را در طی چند سال اخیر به یکی از قطب های مهم گردشگری در غرب کشور مبدل کرده است .

 

ادامه مطلب ...