257 هزار و 647 بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری مهاباد/ افزایش 45درصدی گردشگر


پایگاه خبری-تحلیلی زریان؛ رئیس ستاد سفر و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد با بیان اینکه امسال حدود 45 درصد تعداد مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به پارسال افزایش دارد، گفت: در تعطیلات نوروزی 257 هزار و 647 بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری شهرستان انجام شده است.
 به گزارش زریان، ایرج شجاعی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین بازدید از غار تاریخی- آبی سهولان با 22 هزار و 85 نفر ثبت شده است.

وی افزود: در این مدت 231 هزار و 121 مسافر نیز از نقاط دیدنی و تاریخی شهر مهاباد دیدن کردند و 17 هزار و 996 نفر در این شهر اقامت داشتند.

شجاعی بیان کرد: 943 نفر از مسافران در هتل، یکهزار و 391 نفر در مهمانپذیرها، 398 نفر هتل آپارتمان، 358 نفر در طبقه فوقانی ترمینال، سه هزار و 732 نفر در اقامتگاه های دانشجویی و چهار هزار و 65 نفر در اقامتگاه های موقت اسکان یافتند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد همچنین اظهار کرد: امسال حدود 45 درصد افزایش میهمان و گردشگران نوروزی را نسبت به پارسال در مهاباد تجربه کردیم و حدود 76 هزار نفر افزایش گردشگر در شهرستان داشتیم.

شجاعی همچنین گفت: در طول تعطیلات نوروزی 184 مورد بازدید های نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران، مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد.


مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم به ایرنا گفت: هفت هزار و 500 نفر مسافر نوروزی در 154 کلاس 16 مدرسه مهاباد اسکان داده شدند.

احمد رحمانی با بیان اینکه 54 نفر در مدارس و ستاد عامل اجرایی بودند، اظهار کرد: برای نخستین بار هشت کلاس هم برای اسکان با امکانات ویژه اختصاص یافته بود و 2 دستگاه امداد خودروی فرهنگیان و 2 پیک موتوری در تعطیلات نوروزی به فرهنگیان خدمات ارایه کردند.

وی افزود: حدود 700 نفر نیز در خانه معلم مهاباد اسکان داده شدند.

برای خدمات دهی و اسکان مسافران و گردشگران نوروزی فرمانداری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، شهرداری، شورای شهر و اداره آموزش و پرورش و سایر دستگاه های متولی همکاری مناسب با همدیگر داشته و شهرستان مهاباد به عنوان یکی از نمونه ترین شهرهای آذربایجان غربی در ارایه خدمات بوده و به لحاظ تعداد مسافران نوروزی جزو بالاترین آمار مکان های جذب گردشگر استان قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد