فوتبال دهه 60مهاباد(4)


تیم وحدت مهاباد در لیگ دسته یک آزادگان

 ایستاده از راست:مرحوم اسماعیل شرافتی -مسعود آلانی آذر -سیامند راهی -کامران جوادیان- اسماعیل جوادیان-مصطفی چوپانی - مجید اسکندری


نشسته از راست :کیوان اسماعیل زاده- خلیل شکنجه -امیر سید احمدی- لقمان کریم سوری - جمال نیک نفس



شهریور 1366


ایستاده از راست :کیوان عیسی زاده-مکاییل ایراندوست-رحیم متین-شهریار علیالی-کمال محمدی-محسن نادری-محسن آقایی


نشسته از راست:کریم فرهنگ-کاوه امیر امینی-سیامک جهانپور-بهروز نوایی-فتاح صدیقی


(عکس:از صفحه فیس بوک آقای شهریار علیالی)



ایستاده از راست: ..........-سلیمان جنگلی(نماینده شورای شهر مهاباد در دوره سوم و چهارم)-....... قولری - کمال رحمانی-..............-جعفر توبا -امیر جاوید


نشسته از راست:حسین نیاکان - فتاح نیکصفت -مسعود مرادی - جمال نقشبندی - عبداللە زردی


(عکس:از صفحه فیس بوک آقای کمال رحمانی)



ایستاده ازراست :مصطفی خاتم پور-منصور آریانفرد -صلاح اسماعیل زاده- سلیمان محمودی -کریم سیمانی


خالدمحمدامینی -عبدالله اقرعی -منصورمولودی -رحیم متین


نشسته از راست:کمال برنجی- صلاح قاصدی- مصطفی خسروی -کاوه زرگه -پرویز خامچی -سعید کامیاب




...................................................................................................................



..................................................................................................................



...................................................................................................................



...................................................................................................................



..................................................................................................................



.................................................................................................................




مسافران نوروزی : مهمان نوازی مردم مهاباد ستودنی بود.

منبع گزارش:http://www.ziryan.ir

شماری از مسافران و مهمانان نوروزی با تجلیل از مهمان نوازی شهروندان مهابادی از زحمات شبانه روزی و خالصانه تمامی مسوولان و کارکنانی که تمهیدات و امکانات لازم را برای اسکان و پذیرایی از آنان در نظر گرفته بودند قدردانی کردند.



محمدحسین ترابی یکی از مسافران اهل تهران گفت: از قبل هم می دانستیم که مهاباد یکی از شهرهای زیبای ایران است که هواداران زیادی دارد و با سفر به این شهرستان از استقبال و مهمان نوازی که از ما شد همین مساله را ثابت کرد.

وی افزود: در مدت چند روز حضور در این شهرستان، شهروندان مهابادی همگی با روی گشاده و با مهربانی از ما پذیرایی کردند که باعث شد تا از این شهرستان خاطره بسیار خوبی را به یادگار با خود ببریم.



محمدرضا قلی پور از تبریز نیز با قدردانی از مهمان نوازی مردم مهاباد اظهار کرد: همه ساله در تعطیلات عید نوروز و تابستان به همراه خانواده و دیگر اعضای فامیل چند بار برای گردش و خرید به این شهرستان آمده و از این منطقه خاطرات خوبی دارد.

وی گفت: تمهیدات و امکاناتی که برای مسافران و مهمانان نوروزی توسط مسوولان این شهرستان ایجاد شده بود بسیار عالی و مناسب بوده و آن را در هیچکدام از شهرهایی که تاکنون به آنها سفر کرده است به چشم ندیده است.



اشرف فولادخواه از فرهنگیان اصفهانی، خدمات و تسهیلات ارائه شده را به مسافران بسیار خوب توصیف کرد و از تلاش های آموزش و پرورش مهاباد برای رفاه حال مسافران و تمهیدات اتخاذ شده برای اسکان فرهنگیان تقدیر کرد.

وی گفت: هنگام رسیدن به این شهر در کمترین زمان ممکن کار اسکان آنان در یک مدرسه انجام شد و امکانات و تجهیزاتی که در این واحد آموزشی برای استفاده آنان فراهم شده بود بسیار مناسب بود.

این فرهنگی اهل اصفهان افزود: خاطرات خوب و مهمان نوازی مسوولان و مردم این شهرستان باعث شد تا زمان اقامت خود در این شهرستان را افزایش داده و به جای دو روز چهار روز را در این منطقه خوش آب و هوا و زیبا سپری کنیم.



رسول معماری از اهالی کرمانشاه اظهار کرد: با وجود آنکه شهر مهاباد از جمله شهرهای کوچک به شمار می ورد ولی خدمات و تمهیداتی که برای مسافران اندیشیده شده بود از بسیاری از مراکز استان های دیگر منظم تر و بهتر بود.

وی گفت: نقشه و بروشورهایی که توسط ستاد اسکان این شهرستان در اختیار مسافران قرار داده شد همچنین سایر امکانات رفاهی از جمله نانوایی سیاری که در ورودی این شهر توسط مسوولان ایجاد شده بود برای رفاه حال مسافران بسیار مناسب و در خور تقدیر بود.



قاسم محمدخانی از خبرنگاران شیرازی نیز با قدردانی از استقبال و مهمان نوازی بسیار گرم مردم کردزبان مهاباد افزود: ورود ما به شهرستان مهاباد همزمان با بارش باران و وزش باد شدید بود که این امر باعث شد تا تصمیم بگیرند در یک محل سرپوشیده اسکان پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در هنگام جست و جو در سطح شهر به دعوت یکی از شهروندان مهابادی به منزل وی رفته و با اصرار وی دو روز را مهمان وی و خانواده خونگرم ایشان بودیم.

این خبرنگار شیرازی با بیان این امر که دو روزی که میهمان مردم این خطه بودیم از جمله روزهای خاطره انگیز وی و خانواده اش به شمار می رود گفت: مهربانی و لطف مردم این شهرستان بدون شک برای همیشه در اذهان وی و باقی مانده و همواره از آن به نیکی یاد خواهد کرد.



یکی از مسافران اردبیلی، مردم مهاباد را مردمانی خونگرم توصیف کرد و گفت: در چند روزی که در این شهرستان اقامت داشتم، برخوردهای مردم این دیار بسیار خوب و عالی بود.

محمد علیپور افزود: شهرستان مهاباد یکی از شهرهای بسیار زیبا و با مبلمان شهری عالی است که توجه مسوولان آن به صنعت گردشگری و امکانات و تمهیداتی که برای مسافران و مهمانان اندیشیده اند بدون شک این شهرستان را در سالهای آینده به یکی از قطبهای مهم گردشگری تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: امکانات اقامتی از جمله چندین هتل بزرگ و زیبا و نیز دیگر تمهیداتی که برای اقامت مسافران توسط شهرداری و آموزش و پرورش در مناطق مختلف شهر برای مسافران ایجاد شده است در کمتر شهری دیده می شود.



مسوول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش مهاباد نیز گفت: برای دومین سال پیاپی این شهرستان با اسکان 20 هزار و 572 نفر مهمان فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی که حدود 23 درصد از مهمانان فرهنگی استان را تشکیل می داد بیشترین تعداد مهمانان فرهنگی را در سطح استان پذیرا شد.



جمال دوراندیش گفت: ستاد اسکان مهمانان فرهنگی در مهاباد که فعالیت خود را از اواخر اسفندماه سال گذشته برای استقبال از مسافران نوروزی آغاز کرد برای اسکان مهمانان فرهنگی تعداد 13 واحد آموزشی نوساز را با 135 کلاس درس پیش بینی کرده بود.



وی یادآور شد: سال گذشته نیز از کل آمار 104 هزار نفر مهمان پذیرش شده در استان 35 هزار و 800 نفر در شهرستان مهاباد پذیرش شده بودند.



دبیر ستاد اسکان مهمانان نوروزی شهرداری مهاباد نیز گفت: مهمانان نوروزی امسال این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

در تعطیلات عید نوروز امسال بیش از 84 هزار نفر مسافر نوروزی وارد این شهرستان شده اند که این تعداد در سال گذشته 45 هزار نفر بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع مهمانان نوروزی مهاباد 31 هزار و 800 نفر در ستادهای اسکان و اماکن اقامتی این شهرستان پذیرش شده و بقیه تنها از اماکن گردشگری و تفریحی این شهرستان بازدید کردند.

شهرداری مهاباد با تجهیز و آماده سازی پنج واحد آموزشی با بیش از 50 کلاس درس و تجهیز پایانه مسافربری این شهرستان از آمادگی کامل برای اسکان مسافران نورزی در این ایام برخوردار بود.

وی اضافه کرد: برای اسکان مهمانان نوروزی امکاناتی از قبیل محل مناسب اسکان، امکانات خواب، وسایل گرمایشی و چادر نیز در اختیار مسافران قرار داده شد.



شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت یکی از قطبهای گردشگری شمالغرب کشور محسوب می شود که همه ساله شاهد حضور شمار زیادی مسافر از اقصی نقاط کشور است.

کسب رتبه اول نوروز93در پذیرش و استقبال از میهمانان فرهنگی و مسافران شهرستان مهاباد برای سه سال پیاپی:

(سایت آموزش و پرورش مهاباد)
نورانی معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش مهاباد اعلام نمودند که ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان مهاباد برای سه سال پیاپی رتبه اول را در پذیرش و استقبال از مهیمانان فرهنگی و مسافران را در نوروز93کسب کرد.
 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد ستاد اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش مهاباد با پذیرش بیش از 22 درصد از کل میهمانان پذیرش شده در سطح استان آذربایجان غربی رتبه اول را در نوروز 1393 به خود اختصاص داد.





 نورانی معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش مهاباد در این راستا افزودند که این مدیریت براساس دستور العمل وزارتی و نیز تجربه سال های قبل در تشکیل ستاد اسکان و تکریم میهمانان و هم وطنان عزیز با پذیرش 20572 نفر روز از مجموع 90662 نفر روز پذیرش شده در کل استان آذربایجان غربی رتبه اول پذیرش را در نورز سال 1393 و برای سه سال پیاپی کسب نمودند.



ایشان همچنین در این راستا از زحمات کلیه عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان مهاباد و حمایت های اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و نیز مدیریت شهرستان به جهت تشکیل ستاد اسکان فرهنگیان تشکر نمودند.



7هزار نفر از نمایشگاه فرهنگی تالاب کانی برازان بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد، روزهای 12 و 13 فروردین ماه سال جاری اهالی روستای خورخوره اقدام به برپایی نمایشگاهی حاوی صنایع دستی منطقه و تصاویر متنوع حیات وحش منحصر به فرد تالاب کانی برازان نمودند و بروشورهای معرفی این منطقه حفاظت شده در میان بازدید کنندگان پخش گردید.



این نمایشگاه با همت شرکت تعاونی گردشگران کانی برازان و اهالی روستای خورخوره و با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد برگزار گردید و 7هزار نفر از آن دیدن کردند.





(منبع خبر:سایت شهرداری مهاباد)

مهمانان نوروزی مهاباد 40 درصد افزایش یافت.


دبیر ستاد اسکان مهمانان نوروزی شهرداری مهاباد گفت: مهمانان نوروزی امسال این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است.
از ابتدای آغاز تعطیلات عید نوروز امسال تاکنون بیش از 84 هزار نفر مسافر نوروزی وارد این شهرستان شده اند که این تعداد در سال گذشته 45 هزار نفر بوده است.



وی اضافه کرد: ثبت این تعداد مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروز تا آخر وقت روز پنجشنبه 14فروردین در ستادهای استقبال از مهمانان نوروزی شهرداری صورت گرفته است. وی اظهار کرد: از مجموع مهمانان نوروزی مهاباد 31 هزار و 800 نفر در ستادهای اسکان و اماکن اقامتی این شهرستان پذیرش شده و بقیه تنها از اماکن گردشگری و تفریحی این شهرستان بازدید کردند.



وی در زمینه اسکان مهمانان نوروزی توسط شهرداری مهاباد نیز گفت: این ستاد از ابتدای تعطیلات عید نوروز تاکنون هفت هزار و 800 نفر را در سطح شهر اسکان داده است. جنگلی افزود: این ستاد با تجهیز و آماده سازی پنج واحد آموزشی با بیش از 50 کلاس درس و تجهیز پایانه مسافربری این شهرستان از آمادگی کامل برای اسکان مسافران نورزی در این ایام برخوردار بود. وی اضافه کرد: برای اسکان مهمانان نوروزی امکاناتی از قبیل محل مناسب اسکان، امکانات خواب، وسایل گرمایشی و چادر نیز در اختیار مسافران قرار داده می شد.



وی ضمن قدردانی از عوامل و مسوولان ستادهای استقبال و اسکان شهرداری مهاباد یادآور شد: این ستادها از عصر روز پنجشنبه پس از جمع بندی عملکرد ستاد و ترک آخرین دسته از مهمانان نوروزی این شهرستان فعالیتهای خود را متوقف کردند.



(منبع خبر:سایت شهرداری مهاباد)

پاکسازی حاشیه سد مهاباد بعد از سیزده بدر

خسته نباشید!

پرسنل زحمتکش وخستگی ناپذیر شهرداری مهاباد یک روز بعد از سیزده بدر در اقدامی زیبا و قابل تحسین و از آغازین ساعات امروز،به پاکسازی و تمیز کردن اطراف سدمهاباد پرداختند.متاسفانه در این روززباله های زیادی در این مکان بجا مانده که بجزاظهار تاسف برای این معضل و مشکل فرهنگی حرف دیگری نمیتوان زد.به امید روزی که دیگر شاهد انباشته شدن آشغال و زباله ها در این مکانهای تفریحی وگردشگری نباشیم.

(عکسها:عصر امروز-سمت قاضی آباد)