رتبه ی دوم مهاباد به لحاظ داشتن بیشترین تعداد خودرو در سطح کشور

بر اساس آمارهای غیررسمی مهاباد در سطح کشور به لحاظ داشتن بیشترین تعداد خودرو به نسبت جمعیت در رتبه دوم در بین سایر شهرها قرار دارد.



 سرهنگ روح اله حسین زاده اظهار کرد: این درحالی است که میانگین خودرو به جمعیت در سطح کشور به ازای هر 5/2 نفر یک دستگاه خودرو می باشد.

وی گفت: شمار بالای خودروها از یک سو و از سویی دیگر کمبود پارکینگ موجب بروز مشکلات ترافیکی زیادی در سطح شهر مهاباد شده است



سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه در چنین شرایطی هر روز بر شمار خودروها در این شهرستان نیز افزوده می شود افزود: تنها در سال جاری بیش از پنج هزار و 550 دستگاه خودرو در این شهر تعویض پلاک شده است.

وی گفت: برای بررسی و ساماندهی وضعیت ترافیکی در این شهر، اجرای طرح مطالعات ترافیکی




بسیار ضروری است تا بر اساس آن مشکل ترافیک در این شهر رفع شود.

رییس پلیس راهور مهاباد با نگران کننده خواندن آمار بالای تصادفات فوتی و جرحی در این شهرستان اضافه کرد: در سال جاری شمار افرادی که جان خود را در سطح شهر بر اثر تصادفات رانندگی از دست داده اند به 16 نفر رسیده است که در مقایسه با پارسال 150 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: آمار تصادفات جرحی نیز امسال در مقایسه با پارسال 23 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ حسین زاده اضافه کرد: از مجموع افراد فوتی در تصادفات هفت نفر را عابران پیاده، دو نفر را موتورسیکلت سواران و هفت نفر را نیز رانندگان و سرنشینان خودروها تشکیل می دهند.

وی عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم را از مهمترین علل تصادفات این شهرستان عنوان کرد.

شهرستان مهاباد 215 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 148 هزار نفر در شهر و بقیه در مناطق روستایی سکونت دارند.

بر اساس آمارهای غیررسمی مهاباد در سطح کشور به لحاظ داشتن بیشترین تعداد خودرو به نسبت جمعیت در رتبه دوم در بین سایر شهرها قرار دارد.

منبع خبر:(سایت زریان)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد