شمار مسافران در مهاباد به اوج خود رسید .


مهاباد - ایرنا - شمار مسافران و گردشگرانی که در تعطیلات هفته جاری شهر گردشگری مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند روز جمعه به اوج خود رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چند روز تعطیلات عید سعید فطر که امسال با تعطیلات آخر هفته همزمان شده است باعث شده تا مهاباد در روزهای اخیر یکی از پرازدحام ترین روزهای سال را پشت سر بگذراد.

تمامی خیابان های منتهی به بازارچه های کالاهای خارجی و اطراف بوستان های ملت، خبرنگار و اطراف بازار تاناکورا در این شهر با حضور انبوهی از مسافران و گردشگران مواجه است به طوری که موجب ترافیک در خیابان های منتهی به این مناطق شده است.


باغ مکاییل(پارک ملت)


اطراف این محل ها را تعداد زیادی خودروهای پارک شده فراگرفته است و کمبود محل پارک موجب شده تا شمار زیادی از رانندگان خودروهای خود را حتی در پیاده روها پارک کنند.


مهاباد پنجشنبه شب نیز یکی از شب های شلوغ خود را پشت سرگذاشت به طوری که بوستان ها و اماکن اقامتی این شهر را تعداد زیادی از چادرهای رنگارنگ فراگرفته بود.

تمامی مدارسی که آموزش و پرورش مهاباد نیز برای اقامت فرهنگیان در نظر گرفته بود همگی با ازدحام مسافران و گردشگران مواجه شده بود.

ظرفیت تمامی هتل ها و مهمانپذیرهای این شهرستان گردشگرپذیر نیز به دلیل حضور کم سابقه مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور در چند روز اخیر تکمیل شده و این اماکن اقامتی نیز در هفته جاری یکی از هفته های شلوغ خود را پشت سرگذاشتند.



جاده کنار سد مهاباد


جاذبه های متعدد گردشگری، آب و هوای بکر، موقعیت خاص جغرافیایی و زیبایی خاص این شهر موجب شده تا تعداد زیادی از گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند از آن به عنوان پاریس کوچولوی ایران یاد کنند نامی که در نزد مردم این دیار بسیار آشناست.


این خطه مردمی اصیل و با فرهنگی دارد که از نظر پذیرایی از مسافران و مهمان نوازی از آنان از قدیم الایام زبانزد خاص و عام بوده و مردم آن حضور مهمان را و نشست بر سفره خود در خانه شان را یک برکت الهی می دانند.

خیابان منتهی به بازارچه اصغری


وجود ده ها اثر تاریخی، باستانی و گردشگری، طبیعت منحصر به فرد بکر و زیبا، تالابها و سایت پرنده نگری، وجود انواع مراکز خرید، اماکن دیدنی و گردشگری و چشم اندازهای زیبا، مردمانی مهربان و با فرهنگ این شهر را در طی چند سال اخیر به یکی از قطب های مهم گردشگری در غرب کشور مبدل کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد