مهاباد "مقصدی زیبا و دیدنی درایام نوروز"


سخنگوی ستاد تسهیلات سفر مهابادروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آمارهای موجود تاکنون بیش از 90 هزار گردشگر از اقصی نقاط کشور وارد شهرستان مهاباد شده اند که این تعداد در مقایسه با پارسال 35 درصد افزایش نشان می دهد.


سد مهاباد در 500 متری شهر!


وی گفت: از این تعداد گردشگر بیش از 19 هزار و 400 نفر در اماکن پیش بینی شده که توسط اداره آموزش و پرورش و شهرداری تدارک دیده شده است اقامت کرده اند.


جنگلی با اشاره به حضور بی سابقه گردشگران در این شهرستان در مقایسه با پارسال گفت: ستاد تسهیلات سفر مهاباد امسال توانست با مهیا ساختن تمامی امکانات مورد نیاز گردشگران زمینه حضور بیشتر آنها را در این شهرستان فراهم کند.


وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در این مدت بازارچه، بازار تاناکورا، غار سهولان و دریاچه سد مهاباد به ترتیب بیشترین شمار حضور گردشگران را به خود اختصاص داده است. 


جنگلی با بیان اینکه بیشترین تعداد مسافران نوروزی به ترتیب از محورهای میاندوآب، ارومیه و سردشت وارد این شهرستان شده اند نیز افزود: برای راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی تاکنون بیش از 13 هزار جلد نقشه و راهنمای شهر و اماکن دیدنی و گردشگری این شهرستان نیز توزیع شده است.


وی اضافه کرد: ستاد سفر این شهرستان امسال برای اقامت گردشگران 23 مکان اقامتی را در نقاط مختلف شهر برای مسافران نوروزی پیش بینی کرده است.

آبشار مصنوعی روبروی پارک ملت


جنگلی افزود: علاوه بر این ستاد با راه اندازی سه اکیپ به صورت کانکس هایی در مبادی ورودی محورهای مهاباد - میاندوآب، مهاباد - ارومیه و مهاباد - سردشت از میهمانان نوروزی و مسافران در این محورها در بدو ورود به این شهرستان استقبال می کند.


وی یادآوری کرد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده توسط ستاد سفر مهاباد تمامی گردشگران از تسهیلات در نظر گرفته شده اظهار رضایت کامل داشته اند.

رودخانه مهاباد


مهاباد یکی از قطب های مهم گردشگری منطقه و از مهمترین مقصدهای گردشگری مهمانان نوروزی در شمال غرب کشور محسوب می شود.

غار آبی تاریخی سهولان، دریاچه سد مهاباد، تالاب های بین المللی از جمله تالاب کانی برازان و قوپی باباعلی، موزه مردم شناسی واقع در حمام میرزا رسول، بازارهای سنتی و بازارچه های کالاهای خارجی این شهر بهانه بسیار خوبی را برای مسافران به وجود آورده است که هر ساله مهاباد را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند.


این شهرستان در سال گذشته پذیرای بیش از 83 هزار گردشگر از اقصی نقاط کشور در تعطیلات عید نوروز بود.

رودخانه مهاباد(پل تازه"محمودکان"-پل حکمت)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد