سرانجام راه آهن مهاباد !


احمد صادقی( معاون وزیر راه و شهرسازی))در بازدید از روند اجرایی راه آهن مهاباد از اختصاص 28 میلیارد ریال برای تسریع در اجرای راه آهن مهاباد خبر داد. وی برای اختصاص این بودجه شرطی نیز اعلام کرد.

  صادقی گفت: این مبلغ با این پیش شرط به این پروژه اختصاص خواهد یافت که تا اوایل بهمن ماه سالجاری این طرج به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شود .

وی اظهار امیدواری کرد تا با اتمام این طرح ظرف یکماه آینده شهرستان مهاباد به خط آهن سراسری اتصال یافته و صدای سوت قطار در این شهرستان شنیده شود .




(عکس:اینترنت)


قطار وعده ها مسئولین استانی و کشوری مدتها ست بر روی ریل های ساخته نشده راه آهن مهاباد در حرکت است و هر روز به واگن های این قطار افزوده می شود.
در تیر ماه تابستان امسال، احمد صادقی' از کم کاری و روند کند اتمام این طرح ملی انتقاد کرد و تهدید کرده بود که درصورت تداوم این کم کاریها پیمانکار این طرح از کار برکنار و پیمانکار جدید شروع بکار خواهد کرد .
وی در آن بازدید اعلام کرده بود این طرح باید تا اواخر شهریورماه امسال به پایان رسیده و آماده افتتاح گردد.
نه آن تهدید کار ساز شد و نه در روند اجرای این طرح سرعتی دیده شد. در شهریور ماه امسال این بارمعاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از بهره برداری ایستگاه راه آهن مهاباد در اواخر مهر ماه سالجاری خبر داد و گفت: با وجود تلاشهای انجام گرفته برای بهره برداری از این پروژه در اواخر شهریور ماه، به دلیل کندی اجرای کار، این برنامه محقق نشد.
ان وعده نیز تحقق پیدا نکرد و حال می ماند وعده دهه فجر امسال.(منبع:سایت زریان)

اتمام این پروژه می تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه گردشگری در جنوب استان و بویژه در مهاباد داشته باشد.

راههاو وسایل ارتباطی مناسب و کم خطر،موجب توجه و علاقه بیشتر مسافران به مناطق دارای این امکانات می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد