تالاب حسن خان(یوسف کند)


تالاب حسن خان یکی از شش تالاب شهرستان مهاباد ( کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق )محسوب می شود ،که در جوار شهر مهاباد و ابتدای جاده مهاباد -ارومیه قرار دارد.




این تالاب بامساحت 100هکتار محل مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر می باشد.همه ساله بدنبال شروع فصل سرما ،پرندگان بسیاری از جمله پلیکان ،غاز، انواع مرغابی، اردک نوک پهن و خوتکا در مسیر خود از مناطق سرد شمالی به جنوب ،چند هفته ای را در این مکان استراحت و به تغذیه می پردازند و تعداد اندکی نیز در آن باقی می مانند.



لازم به ذکر است که در روزها و ایام سرد سال و بروز یخبندان و بدنبال آن کمبود غذا برای پرندگان مهاجر ،مردم علاقمند به محیط زیست و زندگی و حیات جانداران بویژه روستائیان اطراف این تالاب(خانقاه - یوسف کندی) با همکاری اداره محیط زیست مهاباد ،اقدام به دانه ریزی و پخش مواد غذایی در این تالاب می نمایند که جای بسی تقدیر و دست مریزاد به این عزیزان می باشد.



این تالاب همچنین مکانی مناسب و دیدنی برای مسافران و گردشگران بویژه در فصل زیبای بهار می باشد و همه ساله شاهد استقبال مراجعه کنندگان به شهر مهاباد از این جاذبه گردشگری مهاباد هستیم.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد